Embuh kepiye wiwitane, olehku kekancan
karo Hasan dadi renggang, lan maleh raket karo Rendi lan yono, mongko bocah
loro kuwi banget nakale. Marga kekancanku karo bocah-bocah kuwi uga, aku nerak
larangane wong tua, yen diumpamakno prasasat kaya cedak karo kebo gupak.
Bebarengan karo rendi lan yano, aku kerep bolos, jaili
kanca-kanca, ngrepek yen ulangan, ngutil ing kantin lan penggawean ala liyane.
Malah sok-sok aku wis wani colong jupuk nggonane wong liyan.
“kowe ki mbok aja nemen-nemen ngraketi
Rendi lan yono, ta Gung. Bocah-bocah kuwi, kereb tumindak ora becik.” Mengkono
kandhane Hasan ngelingake aku ing sawijining dina.
“kenek apa? Kowe meri nek aku
kekancan karo bocah-bocah kuwi?” ujarku sombong lan sengol.
“ora merga iku, aku mung ora
kepingin, kowe mengko ketularan, saiki wae kowe wis kereb bolos, lan aku nate
krungu, kowe uga wis wani tumindak kang ora becik amerga kancamu loro kuwi”.
“kuwi dudu urusanmu, lan dudu
kewajibanmu melu nyampuri urusanku!”.
Embuh perkoro nesu karo aku, apa
marga nduwe karep liya, sawijining dina Hasan ngandakake sekabehing tumindakku
marang Bapak. Jalaran saka lapurane Hasan, aku disengeni Bapak, kepara malah
diajar. Aku uga ora oleh dolan metu saka omah nganti pirang-pirang dina.
Nalika iku aku mangkel banget marang
Hasan. Atiku lara. Nemen larane nganti ora bisa diempet pepinginanku males
dheweke. Karo dibaturi Rendi lan Yono kekarepanku males kuwi dakrancang lan dak
tindakake. Nalika kelas lagi sepi, barang-barang aji sing ana jroneng tase
kanca-kancaku dakjupuk, dak pindahake ing jero tase Hasan, tanpa ana sing
meruhi.
Dina iku, swasana kelas dadi geger
rame. Akeh bocah kang padha bingung , weruh barang-barange sing padha ilang.
Sekala pak Rahman guru kelasku melu turun tangan. Ngludai sakabehing tas sing
ana ing njero kelas.
Ora ndadak ngenteni suwe kanggo
ngglandang Hasan, tumuju menyang kantor guru. Marga kabeh barang sing ilang
mau, padha sumimpen ing jero tase bocah kuwi.
Mesthine Hasen disengeni ing jero
kantor guru, malah antuk paukuman. Aku uga nduweni panduga yen guruku kuwi
nglapurake hasan marang wong tuwane. Marga sesuke, dak sawang pupu kekarone
katon biru gosong, kaya menthas dijiwitti. Sapa maneh sing njiwit yen dudu wong
tuwane.
Sejatine aku wis rumangsa marem dene
pepinginanku males wis bisa klakon. Nanging ora menkono tumprap Rendi lan Yono.
“Kanggo menehi pelajaran marang
bocah kuwi, ora cukup yen mung sepisan,” ujare Yono.
“Bener, awake dhewe kudu ngajar
sepisan maneh, kareben bocah kuwi kapok tenan!” Rudi melu nambahi. Kepeksa aku
nyarujuki kekarepane bocah loro kuwi.
Kanthi setengah ati, aku nindakake
apa kang dirancang dening Rendi lan Yono. Glati awehe bocah loro kuwi
taktancepake nyang ban sepedha Montore Pak Rahman ngarep buri, banjur
takpasrahake maneh marang sing nduwe.
Aku ora ngerti, kepiye carane bocah
loro kuwi nglebokake ana ing jero tase Hasan. Weruhku mung paukuman sing kudu
ditampa Hasan saka tumindak ala sing babar pisan ora dilakoni dheweke. Bocah
kuwi diglandang kanggo kaping pindhone, tumuju
menyang kantor guru. Nanging ukuman kang ditampa Hasan saka timindakku
sakanca, ora dak kira yen bakal semono abote. Dudu ukaman saka Pak Rahman lan
guru-guru liyane. Nanging ukuman saka bapake Hasan dhewe sing awan iku uga
diundang teka menyang sekolah.
Kegawa rasa isin, pangamuke wong
tuwane Hasan kaya wong kang lagi kesurupan. Ana ing tengah latar sekolah, Hasan
diajar nganggo kayu pang, pipine ditempiling, nganti bolongan irunge ngucurake
getih.
Tangise Hasan ngero-ngero,
ngiris-ngiris atiku sing nyawang saka kadohan. Ana rasa getun sing telat
anggone teka. Merga Hasan wis kadhung ditidhuh nyolong barange kanca-kanca,
kadhung diarani ngrusak sepedha montor, lan kadhung diajar wong tuwane nganti
ndleweran getihe.
Dina sesuke Hasan ora mlebu sekolah.
Pangiraku marga lara sawise diajar karo bapake. Nanging luwih saka seminggu
Hasan mesa durung mlebu sekolah, mengko gek ana kedadeyan liya jalaran
tumindakku wingi. Mula kanthi manek-manekake ati, aku dolan menyang omahe,
nakokake kahanane Hasan marang wong tuwane.
“Hasan taktitipake pakdhene ana
Jombang, Gung. Ing kana sekolah sianambi ngaji ana pesantren. Bocah kuwi nakale
keliwat wates. Menawa wae yen ngecap ilmu pesantren, nakale bisa enggal mari,”
ature ibune Hasan nyeritake anake.
Mulih saka omahe Hasan eluh mili
saka mripatku. Rasa kadosan gedhe lan getun ora ana entek-enteke. Krana saka
tumindakku bocah kuwi nglakoni lelakon kang elek. Amerga prastawa kuwi aku
wiwit ngadoh saka sumbering kaluputan. Aku emoh maneh dijak kumpul lan dolan
karo Rendi lan Yono. Marga bicah kuwi kang njalari aku nakal. Njalari aku tega
tumindak ala marang wong liya, mligine marang Hasan.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar